.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استغفار ترکان به ‌درگاه‌ خدا برای بزرگراه ‌تهران شمال
اكبر‌تركان وزير اسبق راه‌ و ترابري گفت:در آن زمان ده شرکت خصوصی در قالب یک کنسرسیوم برای ساخت آزاد راه تهران-شمال اعلام آمادگی کردند. از آن طرف هم بنیاد مستضعفان متقاضی بود که پروژه را به بنیاد دادم که البته اشتباه بزرگی را مرتکب شدم.
استغفار ترکان به ‌درگاه‌ خدا برای بزرگراه ‌تهران شمال

اكبر‌تركان وزير اسبق راه‌وترابري گفت: پروژه آزاد راه تهران-شمال را باید از بنیاد مستضعفان بگیریم، چون تا زمانی که دست این بنیاد باشد، ساخته نخواهد شد و پروژه‌های دیگر هم همین‌گونه است.

وی تاکید افزود:مشکل این آزاد راه بنیاد مستضعفان است. مقصر این ماجرا نیز بنده هستم.

به گزارش شمال نيوز ، تركان در گفتگو با همشهري‌ تاكيد كرد : من در پیشگاه الهی استغفار می‌کنم که این پروژه مهم را به بنیاد مستضعفان واگذار کردم. از خدا طلب مغفرت می‌کنم؛ عین حقیقت است. در آن زمان ده شرکت خصوصی در قالب یک کنسرسیوم برای ساخت این آزاد راه اعلام آمادگی کردند. از آن طرف هم بنیاد مستضعفان متقاضی بود، بنده تصمیم گرفتم این پروژه را به بنیاد واگذار کنم که البته اشتباه بزرگی را مرتکب شدم.

وی گفت: راه نجات این است که انتخاب پروژه از مجرای سیاسی برگردد به مجرای حرفه‌ای. براساس رقابت‌های سیاسی- انتخاباتی پروژه برای حوزه حمل‌ونقل تعریف نشود ، بلکه این پروژه‌ها بر مبنای تقاضاي حمل‌ونقل چه حمل‌ونقل بار و چه حمل‌ونقل مسافر تعریف شود.

تركان در بخشي از اين گفتگو از نمايندگان مجلس به عنوان بخش ديگري از مشكلات وزارت راه و ترابري ياد كرد و گفت: در پروژه‌هاي وزارت راه در واقع اسیر "فشار تراپی" می‌شویم. فشار تراپی هم به این گونه است که نمایندگان مجلس به لحاظ موقعیت‌های منطقه‌ای که دارند علاقه‌مند هستند که در دوره جدید نیز رای آورند.
طبیعی است که اینها تلاش می‌کنند فهرست پروژه‌های تکلیفی وزارت راه و شهرسازی را اضافه کنند تا راه را برای انتخاب دوباره خود هموارتر کنند.

وي افزود: الان متاسفانه راه طبیعی انتخاب پروژه‌ها را طی نمی‌کنیم بلکه در مجلس پروژه‌های تکلیفی بر اساس بده بستان‌هایي که مبنای حرفه‌ای ندارند اضافه می‌شود و نتیجه این می‌شود که تعداد پروژه‌ها آنقدر زیاد می‌شود که وقتی منابع مالی طرح‌های عمرانی را به آن هااختصاص می‌دهیم به هر پروژه مقدار کمی می‌رسد و در نتیجه عمر پروژه‌ها طولانی می‌شود ؛ لذا گاهی اوقات پروژه‌هایي داریم که بیش از 15 سال است از زمان کلنگ‌زنی آن هامی‌گذرد که هنوز هم به پایان نرسیده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 مهر 1390
باز هم خدا اموات شما را بیامرزد 4 تا جاده زدید الان که اقایان فقط در حال و حول و قول های الکی هستند
للللل 27 مهر 1390
اقاي دكتر محمود مشكلات را حل ميكند .............
ساروی ریکا 27 مهر 1390
یکی به داد کمربندی جدید ( از میدان خزر تا عبور سمسکنده ) برسهههههههه و پل رو گذر میدان خزر کیه که بریزه
نا شناس 27 مهر 1390
ایشون یادشون رفته ساخت و ساز جاده فقط سمت استان کرمان و یزد بود بقیه استانها ....
نا شناس 27 مهر 1390
اگر ایشان در استغفارش صادق باشد گناهان سنگین تری دارند که برای استغفار اولی می باشند. از جمله آنها پرونده زمین خواری چند ده هکتاری طرح طوبی در استان تهران، حقوق ماهیانه از دانشگاه شمال بعنوان عضو هیات علمی با صفر واحد تدریس و ...
نا شناس 28 مهر 1390
به نظر من ایشان مدیر خوبی بودند و هستند و الان هم در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دارند کارهای خوبی انجام می دهند. تخریب فردی با سابقه ایشان دیگه فایده ای ندارد.
جواد 29 مهر 1390

به نظر بنده با توجّه به روند کند و لاک پشتی آزاد را تهران _ شمال؛ تسریع در ساخت جاده تنکابن _ قزوین، مقرون به صرفه تر بوده و زودتر هم تمام می شود. و در کاهش چشمگیر ترافیک جادّه های شمال کشور نیز تأثیر گذار و سهم ویژه ای خواهد داشت.

البته الان هم وزارت راه مشغول ساخت جادّه تنکابن _ قزوین که از مسیر سه هزارِ تنکابن می گذرد، می باشد و مسیر بازگشایی شده است. ولی سرعت عمل گره گشا خواهد بود.
جواد 29 مهر 1390
ساخت جاده تنکابن _ قزوین، مقرون به صرفه تر بوده و زودتر هم تمام می شود. و در کاهش چشمگیر ترافیک جادّه های شمال کشور نیز تأثیر گذار و سهم ویژه ای خواهد داشت.

البته الان هم وزارت راه مشغول ساخت جادّه تنکابن _ قزوین که از مسیر سه هزارِ تنکابن می گذرد، می باشد و مسیر بازگشایی شده است. ولی سرعت عمل گره گشا خواهد بود.
بنده بینوای چابکسری 30 مهر 1390
باز صد رحمت به پروژه هایی 15 ساله! پروژه تعریض خیابان اصلی چابکسر در سرحد استان گیلان که 4 کیلومتر بیشتر نیست پس از 40سال هنوز نیمه تمام است !و هر سال بر اساس مقیاس سانتی متر پیشرفت میکند که در دوره استاندار فعلی ان چند سانتی متر تعریض را هم کلا متوقف کرده اند! انشاا.. پس از الحاق قریب الوقوع چابکسر به رامسر این مشکل در 10 سال اینده نیز کاملا حل خواهد شد!!!
غلام چابکی 30 مهر 1390
آیا برای پروژه تعریض خیابان اصلی چابکسر که چهل سال بطول انجامیده و هنوز به نیمه نیز نرسیده استغفار کفایت میکند یا باید باعث و بانیان انرا حد بزنند؟؟؟
مازیار 27 دي 1390
پروژ تعریض خیابان اصلی چابکسر افتضاح و آبروریزی بزرگ مسئولین استان گیلان است که بعنوان فاجعه ملی در کتب تاریخی میبایست ثبت شود هر مسافر ,رهگذر,شهروندی که از این خیابان پر از چاله و گودال و دست انداز و...چابکسر عبور میکند در هر بار عبور لعنت و نفرین و دشنام نثار بانیان و باعثان این خیابان تاریخی و عجیب الخلقه مینماید و کسبه شهر هر روز که مغازه ها خود را میگشایند پس از شکر به درگاه خدا لعنتی نیز نثار انهایی مینمایند که بیش از 40سال این پروژه را لاینحل و بلاتکلیف رها کردند و اهالی را در بلاتکلیفی مصیبت باری برای نوسازی و بازسازی ساختمانها و بافت تجاری و مسکونی شهر سرگردان نمودند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.